Лабораторні роботи

Інформаційно-комунікаційні технології в наукових дослідженнях

Лабораторна робота № 5

Тема: Мережеві офіси. Сервіси спільного редагування документів.
Мета: ознайомитися із можливостями застосування у науковій діяльності мережевих офісів, навчитися створювати та використовувати документи Google.

Завдання 1. Обговорення парами
1. Прочитайте, які можливості надає сервіс Диск Google.
2. Обговоріть можливості використання даного сервісу в педагогічній практиці та науковій діяльності.
3. Заповніть таблицю ідей використання даного сервісу.

Придумайте і запишіть приклад використання сервісу Диск Google на занятті. 
Під час виконання самостійного завдання на уроці вчитель може створити для учнів документи в яких будуть міститись завдання. Учні будуть їх виконувати, а результати оформляти в іншому документі, відправляти вчителю для його редагування. 

Придумайте і запишіть приклад використання сервісу Диск Google в науковій діяльності. 
Можливості Диск Google дозволяють працювати з документом на будь-якому комп’ютері, з’єднаному з мережею Інтернет. За допомогою даного сервісу можна редагувати документ спільно з науковим керівником. 
Придумайте і запишіть приклад використання сервісу Диск Google в роботі науково-методичного об’єднання. 
Можна ділитися розробками та методичними рекомендаціями. 
Придумайте і запишіть приклад використання сервісу Диск Google в управлінській роботі. 
Директор фірми таким чином в одному документі може зібрати всю інформацію про свої філіали, створити документ, в якому кожний підрозділ повинен вносити свої дані. 

Звіт про виконання роботи
Контрольні запитання
1. Як скористатися сервісом Диск Google ?
Даний сервіс дозволяє:
• створювати в Інтернеті документи, електронні таблиці та презентації, а потім переглядати і редагувати їх з будь-якого комп’ютера, підключеного до Інтернету;
• систематизувати документи за допомогою папок у сховище документів Google;
• експортувати створені файли на комп’ютер;
• завантажувати вже готові файли з комп’ютера і розміщувати їх в сховище документів Google;
• опублікувати документ у вигляді веб-сторінки або розмістити в своєму блозі;
• надавати доступ до редагування або перегляду документів іншим користувачам;
• в режимі реального часу редагувати документ одночасно кільком людям;
• спільно переглядати презентації;
• обмінюватися важливими документами, таблицями та презентаціями між співробітниками компанії або колективу.

2. Як можна використовувати сервіс Диск Google в педагогічній практиці?
Під час виконання самостійного завдання на уроці вчитель може створити для учнів документи в яких будуть міститись завдання. Учні будуть їх виконувати, а результати оформляти в іншому документі, відправляти вчителю для його редагування.

3. Якими правами володіє редактор документа?
Редактор може:
• редагувати документи, таблиці та презентації;
• запрошувати або видаляти інших співавторів і читачів (якщо власник дав їм дозвіл на ці дії).
• експортувати копію документа, таблиці або презентації на свій жорсткий диск.

4. Які документи можна створити в середовищі Диск Google ?
Текстовий документ (команда Документы), документ електронної таблиці (команда Таблицы), презентацію (команда Презентации). Виберіть пункт Документы і натисніть в правому нижньому кутку на кнопку з позначкою «+». 

Творче завдання

Завдання 1. Робота з текстовим документом в Google
1. Зайшла під своїм акаунтом у документи Google (http://docs.google.com).
2. Завантажила в Інтернет текстовий документ. Для цього:
3. Відкрила вкладку Документы та обрав пункт Диск. Натиснула на вкладку Мой диск і вибрала необхідний файл. Натиснула кнопку Открыть файл і зачекала завантаження файлу.
4. Змінила шрифт, розмір тексту або міжрядковий інтервали в своєму документі, а також виконала попередній перегляд цих змін.
5. Вставила у документ картинку, таблицю, символи, використовуючи меню Вставка.
6. Зберигла копію документа на жорсткому диску комп’ютера.
7. Опублікувала документ в Інтернеті 
(https://fvsdvsafdvafdv.blogspot.com/p/blog-page.html).
8. Запросила користувачів у якості читачів своїх документів.
9. Повернулась в режим редагування, натиснувши відповідну кнопку в верхній частині вікна.
10. Перейшла по посиланню в розділ Справка та ознайомився докладніше з можливостями спільної роботи над документами в Google.
11. Зберигла і закрила документ.


Лабораторна робота №6

Тема: Використання сервісів Веб 2.0, Веб 3.0 у навчанні та наукових дослідженнях.

Контрольні запитання.

1. Для чого призначений мережевий блог?
Блоги призначені для розміщення автором інформації в будь якому вигляді, які інші відвідувачі можуть використовувати, поліпшувати, коментувати, оцінювати.(тобто братии участь у формуванні елект.ресурсів. Блог призначений для інформування з особливостями публікацій в серйозних наукових журналах за кордоном та надання посильних консультацій стосовно можливих проблем які виникатимуть в процесі публікування. Питання можна задавати безпосередньо на будь якій сторінці блогу вигляді коментарів, зокрема анонімних. Також у блозі буде розміщуватися необхідна допоміжна інформація.

2. Яким чином можна створити мережевий блог?
Завантажте браузер та відкрйте сайт www.blogger.com

Оберіть мову спілкування (в правому верхньому куті, або на нижньому меню). Натисніть на кнопку Створити блог. Ви перейдете на сторінку Створити акаунт Google. Заповніть поля, запропонованої вам форми: назва та адреса блогу. Виберіть шаблон оформлення.Для внесення нових записів до власного блогу необхідно або натиснути
3. Як змінити параметри блогу?
Можна змінити в налаштуваннях блогу.



4. Які дії необхідно виконати, щоб додати до блогу коментар?
Під блогом є місце: ваші коментарі. Там написати коментар і опублікувати.

5. Як додати календар до власної веб-сторінки або блогу?
В додатках гул вибираємо календар,там потрібно створити новий календар,там настроюємо ширину,висоту календаря. Потім в блозі в заходимо в макет там вибираємо додати гаджети. Потім «Основи». HTML/JavaScript. Нажимаєм «плюс». Далі заповняємо поля. 

6. Яким чином можна надати вільний доступ до блогу? 
В налаштуваннях блог, дозволити далі читачі блогу: відкритий.


Лабораторна робота №7

Тема: Розробка та використання Веб-квестів у навчальному процесі та науковій діяльності

Контрольні запитання

1. Проаналізуйте обраний Вами Веб-квест. Яким чином він сприяє підвищенню якості навчання?
Обраний мною веб-квест «Золотий перевіз та мистецтво» 
Bеб-квест допоможе осягнути всю красу золотого перерізу, та доведе, що математика - це дещо набагато більше, ніж теореми та цифри. Тому метою роботу є вивчення звязку між мистецтвом і математичними науками.

2. Обрати освітній Веб-квест, здійснити аналіз мети, його структури та змісту.
Мета даного Веб-квесту – систематизувати знання та вміння учнів з теми, відпрацювати навички розв’язування рівнянь.
Приклад сторінки користувача
Структура даного Веб-квесту:
1) Головна – висвітлена структура веб-квесту.
2) Вступ 
3) Проблема
4) Анкетування
5) Завдання
6) Підсумки
7) Про автора

3. Оберіть Веб-квест та опишіть його виконання. Які переваги та недоліки його використання?
Для того, щоб брати участь у квесті потрібно пройти анкетування.
Переваги даного веб-квесту: 
1) учні спілкуються між собою у процесі виконання завдань, поставлених учителем. 
2) Розвиток уяви та уваги
3) Ознайомлення з новими ігровими технологіями
4) Розвиток навичок захищати свої результати.
5) Розвиваються навички високого мислення
6) Реальне використання комп’ютера в процесі навчання
7) Вчитель витрачає багато часу на підготовку веб квесту 

Лабораторна робота №9

Тема: Розробка та наповнення блогу проекту

Завдання для самоконтролю
1. Наведіть означення понять «Веб-сайт», «Веб-сторінка», «URL-адреса». 
Веб-сторінка - являє собою розміщений на веб-сервері гіпертекстовий документ. 
Веб-сайт – це сукупність подібних за змістом і оформленням веб-сторінок, які пов’язані між собою гіперпосиланнями та розміщені на одному веб-сервері. Уніфікований локатор ресурсів (Uniform Resource Locator - єдиний вказівник на ресурс, URL) — стандартизована адреса певного ресурсу (такого як документ, чи зображення) в інтернеті (чи деінде).

2. Поясніть принципи навігації Інтернетом.
Процес переходу в інші місця поточної веб-сторінки або до інших веб-сторінок за допомогою гіперпосилань називають навігацією. Якщо після низки переходів за гіперпосиланнями необхідно повернутися на попередню сторінку, то користуються кнопкою Назад інструментів браузера. Кількість веб-сторінок, що тематично пов'язані між собою й розкриває єдине ціле, називають веб-сайтом або просто сайтом. 

3. Опишіть принципи організації внутрішньої структури веб-сайтів.
Принципи організації внутрішньої структури веб-сайтів:
Використання позначень
Застосовуйте слова і терміни, які є сталими і зрозумілими для більшості відвідувачів сайту. В цьому сенсі не дуже вдалим є застосування піктограм. Іноді, відвідувачі можуть невірно розтлумачити такі зображення. З цієї причини слід розміщувати змістовні елементи, посилання і елементи навігації з їх позначеннями, а також уникати невиразних термінів на сторінці.
Доцільність
Розділи сайту повинні містити інформацію та елементи, які відповідають даному розділу чи фрагменту сторінки, невідповідні елементи краще перенести в інше місце або взагалі прибрати.
Одноманітність
Використання єдиної навігації по сайту з однаковим оформленням. Однакові елементи на сторінках повинні мати один і той же розмір і знаходитися в одному і тому ж місці. Якщо сторінки, з певних причин мають відмінності, відвідувач повинен чітко розуміти, чим вони обумовлені.
Розділення на частини
Людина не в змозі зберігати одночасно великий об'єм інформації. Як правило, люди здатні сприймати інформацію, що містить від чотирьох до шести різних елементів. Тому, відвідувачі сайту краще орієнтуються і швидше знаходять потрібні для них матеріали, коли вони візуально поділені на групи.

4. Як зареєструвати веб-сайт на безкоштовному сервері?
Відповідь на це запитання розкриємо на прикладі сервісу uCoz.
uCoz — це безкоштовний веб-сервіс, що працює за принципами Web 2.0, і дозволяє, в першу чергу, створювати сайти різного рівня складності, та достатньо сильно відрізняється від традиційних безкоштовних хостингів.
Технологія створення сайту в системі UcoZ
В Інтернет-браузері відкриваємо сторінку www.ucoz.ua.
Натискаємо на кнопці Створити сайт.
Потрапляємо на реєстраційну форму користувача, яку заповнюємо, відповідно до запропонованих запитань.
· Наступний крок — Реєстрація.
· Після заповнення форми ви отримаєте профіль у системі uNet, що дасть вам можливість створювати будь-яку кількість сайтів у системі UcoZ.
· Якщо всі дані введено правильно, ви переходите до підтвердження e-mail адреси (лист для підтвердження вам надіслано на вашу скриньку, яку ви вказали під час реєстрації).
· Переходите до вікна, у якому потрібно ввести секретний реєстраційний код, зображений на картинці поряд. 
· Наступний крок — заповнення веб-топа користувача для додаткового захисту вашої інформації.
· На наступному кроці потрібно вписати адресу сайту, вибравши той хостинг, який пропонує UcoZ.
· До речі, він налічує 18 імен і містить українські домени.
Усе, ваш сайт успішно створено, про що й повідомить система.

5. Охарактеризуйте вимоги до оформлення Веб-ресурсів.
Більшість веб-сторінок у своїй основі мають таку базову морфологічні структуру, що складається з головної сторінки (домашня, home-page); сторінки або розділу першого рівня (зазвичай посилання на них містяться на навігаційній панелі домашньої сторінки, присутні на всіх сторінках та відносяться до так званої глобальної навігації). 

6. Поясніть відмінності між сторінками типу домашня, Веб-каталог, форум, чат, головна сторінка та сторінка розділу веб-сайту тощо.
Залежно від призначення можна виділити такі типи веб-сторінок: 
· Головна (домашня) сторінка – сторінка, з якої розпочинається перегляд веб-сайта при переході на сайт за його URL-адресою. На ній, як правило, розкривається тематика сайта, його призначення, наводяться дані про розробників, пояснюється, які матеріали можна знайти на інших сторінках сайта; 
· Інформаційні сторінки (сторінки тематичних розділів) містять тексти, зображення та повідомлення інших видів, які розкривають тему сайта або деякого його розділу. Головна сторінка сайта є окремим випадком інформаційної сторінки;
· Сторінки-контейнери містять списки посилань на ресурси даного або інших сайтів: 
веб-каталоги – посилання на веб-ресурси (веб-сторінки, веб-сайти); 
каталоги файлів – посилання на файли, які можуть бути завантажені користувачем; 
Комунікативні (інтерактивні) сторінки призначені для надання користувачам сайта засобів спілкування та зворотного зв’язку з розробниками сайта: 
Сторінки форуму призначені для організації спілкування у форумі; 
Сторінки чата призначені для організації спілкування в чаті; 
Сторінки гостьової книги призначені для надання можливості відвідувачам сайта залишати свої коментарі, як правило, для авторів сайта; 
Сторінки форми призначені для проведення опитування, з’ясування точки зору відвідувачів, здійснення вибору товарів або послуг на комерційних сайтах та ін. 

7. Назвіть принципи адміністрування веб-сайту, опублікованого на безкоштовному сервері.
Найчастіше безкоштовні сервери для публікування сайтів, уже містять власну систему управління . Крім того у мережі Інтернет можна знайти безліч безкоштовних систем керування контентом (CMS) - це програмне забезпечення, яке дозволяє власникам управляти сайтом самостійно, без залучення розробників сайту щоразу, коли знадобиться оновити новини, наприклад. Це значить, що користувачеві не обов'язково мати навички програмування або знанням мови HTML, щоб опублікувати на своєму сайті статтю або додати зображення. До того ж багато CMS уже мають стартові компоненти і шаблонами, розробленими спеціально під них, тому використовуючи безкоштовну CMS, наприклад Joomla
8. Як за допомогою безкоштовної служби ведення блогів створити й адмініструвати електронний журнал.
Можна створити відповідний блог, що міститиме посилання наелектронні таблиці Google Docs, в яких можна вести облік оцінок,відвідування як у звичайному журналі. Блог можна наповнити інформацією про дітей, їх батьків та контактними даними. 


Немає коментарів:

Lapbook - сучасна спосіб формування та розвиток пізнавальної діяльності учнів

  Лепбук – це новітній спосіб організації навчальної діяльності спочатку пропонувався для роботи з дошкільниками і молодшими школярами, але...